Monday, 26 July 2010

Teluk Batik


Alhamdulillah, syukur atas nikmat yang ALLAH swt telah berikan kepada kami semua…
Kemarin (24/7/2010), saya dan kawan-kawan telah pergi ke Teluk Batik. Ermm…  sebenarnya kami sudah lama rancang nak pergi ke sana. Alhamdulillah, dengan izin-Nya rancangan kami ni berjaya dijalankan. Kami mula menyiapkan barang keperluan untuk bekalan perjalanan ke Teluk Batik, jadi kami pun beli makanan dan memasak. Seawal pukul 4 pagi kami (syuki,cT n dila) bagun untuk jerang air, tanak nasi dan buat apa-apa yang patut dulu. Kemudian sara, aina dan jeje pula datang menyusul untuk sama-sama membantu. Selepas solat subuh kami bersiap untuk memulakan perjalanan. Namun begitu, kami terlewat sedikit daripada masa yang dijanjikan. Jadi, kami bertolak dalam pukul 8 pagi dari KHAR dengan menaiki kereta sewa. Wahhh…
Seronok memang seronok, tapi dalam hati tetap resah dan risau juga sebab firs time jalan jauh dengan naik kereta yang kawan sendiri drive (lee). Keadaan dalam kereta sangat kecoh sebab semua nak menyanyi, walaupun suara tak sedap macam artis, tapi boleh la juga, terutamanya jeje, aina dan siti yang semangat tahap gaban menyanyi..hehehehe.. Akirnya, kami pun sesat.. Hahaha.. Sebab tak tahu jalan, dan hanya berpandukan peta syuki yang payah nak faham. Jadi, kami pun turun dan bertanya lah kepada penduduk di kawasan tu di samping bantuan daripada abang aina melalui telefon. Kalau tak silap saya, kami sesat kat area Teluk Intan. Masa nak keluar dari pekan lama teluk intan (betul ka?) terlihat pula Menara Pisa versi Malaysia. Walaupun tidak sama dengan menara pisa yang sebenar, ok la juga. Hehehehe…

tiba di destinasi
Akhirnya, setelah hampir 4 jam duduk dalam kereta, kami pun tiba ke destinasi iaitu PANTAI TELUK BATIK PERAK. Huh..sakit semua badan duduk dalam kereta lama-lama. Erm… semasa di teluk batik, mula-mula kami keluarkan semua barang keperluan dan cari tempat yang sesuai untuk bentang tikar. Siti Nizam, my frien sudah tidak sabar nak naik banana boat. Hahahahaha..Sebelum naik banana boat ,kami makan dulu!! untuk mengisi perut yang sudah lama mendendangkan lagu keroncong. Lepas makan baru bersiap untuk menaiki banana boat. Bayaran yang 
dikenakan tidak mahal dan berbalaoi untuk sekali main, iaitu RM 5 untuk seorang. Sebelum naik, kami kena pakai jaket keselamatan. Semasa naik, Waaaahhhhhh…
Ya ALLAH jauhnya pak cik tu bawa, sampai ke tengah laut. Perasaan ku masa tu, hanya ALLAH saja yang tahu. Dalam rasa seronok terselit perasaan bimbang yang sangat-sangat dalam. Takut kot…huhuhu.. Tapi, lain pula dengan Aina, Siti, Sara dan Lee, dia orang ni seronok sangat. Pak cik pusing dua kali, dia tidak jatuhkan kami tapi dia berhenti jauh juga dari pantai. Sudah la tidak pandai berenang, dijatuhkan pula hingga tertelan air masin.. Rasa macam nak muntah terus.  Lepas tu, kami stay pula di tepi pantai main air. Sara, Aina, Siti dan Lee naik banana boat untuk kali yang kedua. Saya? Cukuplah sekali, tidak sanggup lagi naik benda tu.

banana boat
Selepas itu, kami pergi mandi dan bersiap untuk balik dan solat. Tapi sebelum balik, isi perut dulu dengan makanan yang masih tinggal. Selepas letak semua barang-barang dalam kereta, kami singgah di kedai jual cenderamata. Alhamdulillah, banyak juga duit yang lebur, hehehehehe… tapi, tak apa la..bukan selalu dapat datang..huhuhu

Kemudian, kami bertolak untuk cari masjid atau surau yang berdekatan. Selesai solat kami bertolak untuk pulang. Tapi, tak sangka pula kami tersesat jalan lagi dan tersasar sampai  ke highway ke Ipoh.hahahaha…

Dipendekkan cerita, kami pun meng'call' siapa-siapa yang patut. Jeje call ayahnya, soya dan ain. Lee pula call member yang duduk ipoh. Sara pula call abahnya. Tapi, sesat juga. Jadi kami tanya pula kat pak cik yang ada dekat kawasan pejabat pos ipoh. Alhamdulillah denga bantuan pak cik kami dapat keluar dari ipoh dan terus ke tanjung malim (terima kasih pakcik).
Kami tiba di Khar tepat pukul 9.15 malam.

-TAMAT-

p/s: everythings start from the first time… ^_^

2 comments:

  1. menariknya pengalmn~hmm..keep update!nice blog really~

    ReplyDelete