Monday 25 October 2010

Exam

salam mujahadah di musim imtihan.. pic by yeekeru10 devianart

Assalamualaikum wbk..

Tick Tock
Tick Tock
Mind Block
Pen Stop
Eyes Up
Time Shock
Jaw Drop
No Luck
Time's Up..


Musim exam sedang melanda di seluruh Universiti Malaysia. Betul? Ada yang baru hendak bermula, ada yang sedang bermula dan ada yang akan berakhir.. Manakala, UPSI pula akan bermula selepas Hari Raya Aidiladha nanti, insyaALLAH.. next week, cuti study week akan bermula.. jangan ditanya berapa lama, yang pelajar UPSI mesti dah tahu kan, dan ramai sudah yang beli tiket untuk balik..tapi, ada juga yang 'keleburan' tiket sebab kelas ganti yang datang secara mengejut..hehehe..

Lumrahnya, kita sebagai pelajar (termasuk diri sendiri), semua akan study dan ulangkaji pelajaran bila tibanya musim exam  ni.. Semua orang berlumba-lumba untuk lulus. Ya! aku juga salah seorang daripadanya. Pokok pangkalnya, kalau nak lulus or berjaya dalam exam ni, kita berbalik semula pada akarnya, iaitu study bersungguh-sungguh. Itu sahaja jawapannya.. Tak payah cakap panjang-panjang.

“…kemudian apabila engkau telah berazam maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.” Surah Ali Imran ayat 159.

Sebaik sahaja sudah berniat untuk mendapatkan sesuatu (termasuk berjaya dalam exam), maka tawakkal lah, kerana tawakkal sudah termasuk dalam usaha...

ilmu itu cahaya..

p/s: Bittaufik wan najah kepada semua sahabat-sahabat yang akan, sedang dan sudah Exam!! ^_^

3 comments:

  1. salam

    UPSI ke?
    selamat maju jaya ^_^

    ReplyDelete
  2. wa'allaikumussalam..ya, UPSI..
    syukran jazilan..smoga Aniza pun sama.. ^_^

    ReplyDelete