Monday 4 October 2010

Pesta Tanglung

Allahumma Solli 'ala Saiyidina Muhammad
Wa 'Ala Ali Saiyidina Muhammad


*maaf, gambar di delete atas sebab2 tertentu**

aku bersama-sama tanglung yang ramai ^_^

hari nak cerita pasal pesta tanglung..perayaan yang disambut oleh orang cina. Hari tu (lupa sudah tarikh) KHAR buat program malam pesta tanglung under biro perhubungan awam dan antarabangsa (PRO), so banyak la tanglung kena jual dengan harga RM 1 .. jadi, semua biro diwajibkan dan warga KHAR yang mahu terlibat datang beramai-ramai.. sebenarnya nak cerita, first time pegang tanglung..hahaha.. dan first time juga belajar cara nak guna tanglung..ya lah, ndak pernah plak terlibat dengan pesta tanglung ni. 1 Malaysia sudah kan..so kita join jak la program ni..

*maaf, gambar di delete atas sebab2 tertentu**

reXco PDI yang tamak tanglung...hahaha

masa mula dapat tanglung tu, terfikir juga..macam mana nak hidupkan api dalam benda ni? tak terbakar ka? hahaha..kawan pun ajarlah..baru tahu..best pulak rasanya dapat hidupkan api dalam tanglung, dah la Rexco PDI ramai yang ndak datang, jadi kami kesukaan lah habiskan tanglung orang lain..hahahaha (ketawa jahat)..

Menurut kepercayaan orang cina, pesta tanglung ni banyak maksudnya, aku pun ndak taw.. tapi ada yang bertujuan untuk mencari pasangan..(ntah betul atau tidak) hehehe..lepas tu, boleh buat hajat sebelum lepaskan tanglung yang besar ke udara..tapi, sebagai orang islam, kita tidak percaya dengan semua tu kan..dan aku dan kawan-kawan hanya menghidupkan tanglung dan jalan pusing KHAR, juga tengok cara mereka (ayat skema) hidukan dan lepaskan tanglung tu..titik

*maaf, gambar di delete atas sebab2 tertentu**

kami pusing KHAR dengan membawa tanglung

P/s : Ayam Serama Ditangkap Lepas,  Dikejar Lari si Anak Penghulu, Selagi Hidup Berdalilkan Nafas,  Turun Naiknya Beserta Allahu.

No comments:

Post a Comment