Sunday, 14 November 2010

Menangislah

menangilah wahai jiwa-jiwa yang tenang . .


Assalamuallaikum . . .


Seringkali hati ini tersentuh, terasa diri sangat lemah. Ya, hakikatnya aku memang sangat lemah, hamba ILAHI yang tersangat lemah. Acap kali merasa diri jauh dari rahmatNYA. Hakikatnya, rahmat ALLAH itu sangat dekat denganku, tapi akulah yang selalu menjauh. Menjauhkan diri dari rahmatNYA..


Menangislah, wahai hati yang berdosa, menangislah wahai insan yang lemah . . tangisi lah semua dosa-dosamu yang lalu, yang kian hari menghimpit diri, setiap masa rasa terbeban dan setiap detik rasa terdera. Menangislah, wahai jiwa-jiwa yang tenang. Tangisilah segala kekhilafan dirimu. Menagislah..


Acap kali merasa diri ini lemah, sering ditindas, sering dilukai juga sering dipermudahkan. Menagislah wahai hati, carilah di mana khilafmu. Carilah segala dosa yang menghimpitmu. Carilah ketenangan dirimu. Menagislah wahai hati, tangisilah masa lalumu yang sangat khilaf..


ya ILAHI, ampunilah hambaMU ini,berikanlah daku kekuatan dalam mengharungi mehnaMU, ku pohon rahmat dan keampunan dariMU..rahmatilah segala hidupku, penghapus dosaku.. ameen




p/s: anak-anakku..jika kamu melihat orang lain lebih baik daripadamu janganlah merasa iri. Pandanglah ke dalam dirimu... pasti kau akan menemui kehebatan yang tidak ada pada mereka (tapi ada pada dirimu) <---- terima kasih cikgu




cgdila91
1-4-7 KHAR
Tanjong Malim, Perak

5 comments:

  1. wahhh~ pesanan itu membuat ku tertarik~ suka~ best nya baca pesanan tu~ ^_^

    ReplyDelete
  2. hehehe..pesanan buat hati yang lesu..^_^

    ReplyDelete
  3. ;) Kadang-kadang tidak mampu untuk meluah rasa ...

    ReplyDelete
  4. to Siti Muthiah;
    benar..hanya mampu memendam perasaan..rasa sakit sendiri, hanya ALLAH yg mendengar..

    ReplyDelete