Friday 1 April 2011

Buku Lagi

mari membaca ..

Bismillahirahmanirahim . .
Assalamualaikum wbk . .
 
Buku lagi . . Minggu ni ada pesta buku pula di kampus, dan seperti biasa aku sangat suka bila ada pesta buku. Sebabnya dapat beli buku. Bila ada pesta buku mesti beli buku. Kali ni aku beli buku yang dah lama sangat aku cari dan Alhamdulillah dapat pun beli. Masa pesta buku kat kolej dulu tak dapat beli buku ni. Kecewa sangat, baru bercadang nak beli kat pesta buku di PWTC akan datang, tapi ALLAH dah bagi rezki nak beli buku ni, alhhamdulillah.. syukur sangat-sangat. Sebenarnya, aku tertarik sangat engan tajuk buku ni, "ya Allah aku jatuh cinta". Cantikkan tajuknya, nak beli yang kedua pula, tapi tak ada. Tajuk yang kedua, "ya Allah, aku tak ingin sendiri". InsyaAllah, next time la.

Selain ya Allah aku jatuh cinta, aku juga beli buku Armegedon 2012. Buku ni pada aku sangat menarik untuk dibedah, sebabnya ia berkaitan dengan ilmu falak. Aku tak tengok pun movie 2012, sebab tak berminat dengan propaganda yang dibuat oleh orang bukan Islam. Jadi, buku ni pada aku amat sesuai kita baca supaya tak mudah tertipu dengan movie dan macam-macam artikel yang mengatakan akan kiamat pada 2012. Tapi, bila Allah nak datangkan kiamat, itu semua hak Allah. Jadi, sebagai manusia kita cuma perlu bersedia. Kiamat adalah kepastian, dan tiada yang kekal melainkan DIA.

Ok. Bermula pada 22 April hingga 1 Mei nanti, akan diadakan KL Pesta Buku Antrabangsa (KLIBF) kat PWTC. Boleh la datang bermai-ramai untuk beli buku. Carilah ilmu Allah dengan banyak membaca. 

*sejak bila aku jadi promoter ni..^_^

beuty kan tajuk buku ni .. ^_^

jom bedah buku ni . .


p/s: everybody take a book and read, to gain knowledge everyone have to read .. ^_^


No comments:

Post a Comment