Tuesday 16 August 2011

Pada aku..

ya Rabb I need someone that Love me because of YOU..

Assalamualaikum..

pada aku,
biar dia salah sangka,
biar dia salah anggap,
biar dia salah menduga.
biar dia tahu yang buruk,
sebelum mengharap yang baik-baik.
kalau dia ikhlas, 
dia akan sedia menerima akan kekurangan yang ada,
 
dari hanya mengharap yang baik dan sempurna.
apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikkan 
bila dia tak boleh menerima kelemahan dan kekurangan?
biar dia tahu aku tak pandai itu, aku tak pandai ini.
biar dia tahu, aku mungkin tak dapat memenuhi expectation dia yang tinggi melangit itu.
biar dia tahu. biar dia buat keputusan.
supaya dia tak rasa tertipu, supaya dia tak menyesal kelak..
p/s: tiada manusia yang sempurna..pasti ada yang kurang.. ^^


sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di dasar lautan, sejernih wajah kerana wudhu yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung emas permata, sesuci hati kerana cinta ILAHI itulah hakikat cinta yang abadi..

No comments:

Post a Comment