Tuesday 23 August 2011

Bakal Seorang Daie



Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti aku yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.
Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan menjadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.”
-Hassan Al Basri
“seseorang Da’ie tidak akan lari dari medan Dakwah”



p/s: dengan mengeluarkan kata kata agama,tidak semestinya aku seorang ustazah. labuhnya tudung ku, tidak semestinya aku seorang yang alim. dengan menasihati orang lain tidak pula bermaksud aku ini adalah la orang yang sebaik-baiknya. aku cuma insan biasa yang mempunyai keinginan seperti kamu. cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yg aku tahu dan mengingati diri sendiri supaya menjadi lebih baik 


sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di dasar lautan, sejernih wajah kerana wudhu yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung emas permata, sesuci hati kerana cinta ILAHI itulah hakikat cinta yang abadi..

No comments:

Post a Comment