Monday 12 August 2013

Saya Tidak Cantik

awan, andai dapat kucapai . .


Saya tahu saya tidak cantik.
Tapi, walaupun saya tidak cantik, 

saya tetap ada kelebihan.

Kerana saya tidak cantik,
saya tidak jadi korban
gangguan lelaki-lelaki
yang rosak akhlaknya.

Kerana saya tidak cantik,
saya dapat pelihara diri saya 

daripada pandangan bernafsu 
lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

Kerana saya tidak cantik,
saya selamat daripada
menjadi senjata iblis
mencairkan iman lelaki.

Kerana saya tidak cantik,
saya tidak mendapat fitnah
dan cemburu daripada
wanita-wanita lain.

Kerana saya tidak cantik,
saya tidak mengharapkan pujian 

daripada mana- mana lelaki dan wanita.

Kerana saya tahu.

Saya tidak cantik pada
pandangan manusia.

Maka saya akan
berusaha agar kelihatan
cantik pada ALLAH.
Kerana bukan kecantikan
dunia yang saya kejar.

Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak.
InsyaAllah.


Wahai Sahabat ku . .
Tidak Mengapa kita tidak cantik di pandangan Manusia.
Namun InsyaAllah kita cantik di pandangan yg maha Esa.

Pss: Allah tidak menilai hambaNya melalui paras rupa, tetapi yang membezakan kita hanyalah TAQWA.


teratak usang, Tmn Putera Jaya
5 Syawal 1434H / 12 Ogos 2013
4:44 p.m.

sumber: Muka Buku Ijul Tojid

sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di dasar lautan, sejernih wajah kerana wudhu yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung emas permata, sesuci hati kerana cinta ILAHI itulah hakikat cinta yang abadi..

No comments:

Post a Comment