Thursday 28 October 2010

Nukilan Buat Aina

cikgu bitara ^_^




Sanah Helwah Ya Habibi . . .(selamat ulang tahun sayangku)
Inilah ungkapan bahasa arab yang aku ketahui, ucapan kepada mereka yang menyambut hari lahir dan membawa erti, Tahun Manis! 


Jadi, nukilan pada kali ini, aku titipkan khas buat sahabat baikku Aina Nadia Binti Ghazali . Semoga Berjaya di dunia juga Akhirat. Semalam aku ada hantar ucapan khas buatnya, mesej aku berbunyi seperti ini ;
"Assalamuallaikum.. Sanah Helwah ya Habibi, one step to death... Jadilah insan yang mahal, May ALLAH bless you"..


Begitulah ucapan yang aku sampaikan padanya. 'One step to death', bukan bermaksud untuk menakutkan.. tapi sekadar satu peringatan buat diri, dan baru tadi aku baca entri Aina. Sungguh! aku terenyum sejak baca dari mula hingga akhir. Bukan rasa lucu, tapi terharu..Aina, ketahuilah sahabat.. aku sangat sayang akan sahabatku termasuk juga dirimu. Sempena hari ini, usia sudah mu sampai 19 tahun (28.10.1991) dan bermaksud sudah 19 tahun hidup di dunia.. Biarlah usia yang dipinjamkan itu, digunakan dengan baik..peningkatan usia seiring dengan peningkatan iman dan ilmu.. Jadilah manusia yang bukan sekadar manusia biasa tapi sebagai Insan yang luar biasa, sebagai pendidik pada masa akan datang . . .





"Maka adakah patut kamu menyangka bahawa Kami hanya menciptakan kamu (dari tiada kepada ada) sahaja dengan tiada sebarang hikmat pada ciptaan itu? Dan kamu (menyangka pula) tidak akan dikembalikan kepada Kami?" Al-Mu’minun : 115



akhir kalam, apabila usia meningkat . . umur tidak akan bertambah panjang tetapi bertambah singkat . .
sekali lagi, SANAH HELWAH YA AINA NADIA GHAZALI.. ^_^




p/s: Ya Allah, satukanlah hati-hati kami dengan keimanan kepadaMu. Sayangilah kami dengan Sayang-Mu. Kasihanilah kami dengan Kasih-Mu. Masukkanlah kami dalam lingkungan redha-Mu. Akhirkan kami dalam ketaatan kepada-Mu. Abadikanlah kami ke dalam syurgaku.



2 comments:

  1. tq dila cz sudi wat entri sal aku n tahniah sebab ko tersenyum bce blog aku. aku pon lagi 100 kali gande tersenyum bila ada orang baca die tersenyum. sumpah aku happy! .btw, tq lagi. :)sayang ko.

    ReplyDelete
  2. afwan aina..ya, mmng aq senyum mmanjang masa bca entry ko..btw,love u 2 friend ^_^

    ReplyDelete