Saturday 30 October 2010

Rehla Proton City

posing sakan kamu ya..hehehe

Assalamuallaikum..

Alhamdulillah, syukur atas nikmatNya ..
Semalam (29/10/10) aku dan kawan-kawan yang terdiri daripada Dila, Siti, Sara, Syuki, Aina dan Jeje (geng de'K.A.M.I) pergi ber'picnic' di Proton City. Sekali-sekala pergi berehla bersama sempena meraikan befday Aina yang sudah berlalu dan Syuki yang bakal menjelang, juga untuk merehatkan minda sebab minggu kuliah sudah berakhir dan minggu exam sedang menanti (skema plak..ndak pa la)

Selain itu, rehla kami juga bertujuan untuk berjalan-jalan di Proton City sambil menghayati keindahan alam ciptaanNya. Sekian lama tinggal di Tanjung Malim, ini lah kali pertama kami berehlah ramai-ramai di sini. Sebenarnya aku malas maw becerita panjang, Jadi, aku upload jak gambar pengembaraan de'K.A.M.I 


Ha! ni makanan yang dibawa, simple jak la api Alhamdulillah cukup untuk mengisi perut kami yang memang sengaja dikosongkan. Sampai-sampai jak, bentang tikar dan terus makan. Almaklumlah, semua pun Dragon..hahaha


aku suka pic ni, sebab nampak masjid ^_^

semua nak terbang..hehehe


Banyak pula gambar diorang ni..hehehe, Ni la aksi kawan-kawan aku yang memang pantang dengan camera. Kredit to Olympus dan Cgdila (^_^) . . . Alhamdulillah, memang seronok. Lama sudah kami tidak berkumpul ramai-ramai macam ni, sebab sara kelas lain. So, Alhamdulillah perut kenyang dan hati pun senang.


aina tengah suao syuki

Lepas makan nasi, sambung pula makan kek. Maka, bermula lah adegan suap-menyuap. Kau suap aku, aku suap kau. Ok, sudah kenyang!

Lepas tu, bersambung pula denga sesi berjalan-jalan dan bergambar di Proton City Bridge. Normalah perempuan memang suka bergambar. OK!

macam penyiasat pula la..

wahh..sedang merenung masa depan 

Akhir sekali, sebelum siang melabuhkan tirainya, kami bergerak ke masjid Proton City untuk solat maghrib memandangkan azan sudah berkumandang. Tapi, ada juga pengunjung yang masih sibuk "berdating", sakit pula mata aku memandang, huh! 


Dalam masjid, cantik kan . .


Dalam jam 8.15 kami bergerak pulang ke kolej dalam keadaan hujan yang lebat dan bunyi guruh yang kuat. Alhamdulillah, pengembaraan hari tu berjalan dengan baik.. Sekian!




p/s: kawan-kawan, next time kita rehla lagi ya..^_^




2 comments:

  1. dragon ya semua..haha, next time kita g lagi, indah tempat tu..tenag lagi mendamaikan jiwa :)

    ReplyDelete
  2. hehehe..memang DRAGON pun..insyaALLAH, nxt time plak ^_^

    ReplyDelete